In elk volgend jaar zijn we steeds minder bereid om de Grammy Awards te beschrijven – muziekprijs van de Amerikaanse fotografische industrie. Industrie. Dit zijn niet de belangrijkste muziekprijzen. De sleutel is waarschijnlijk voor de markt, maar niet voor muziek.
Het Jazz-album van het jaar was het album “Unity Band” van het kwartet van Pat Metheny. Dit is de 20e act in de carrière van deze uitstekende gitarist. Met grote waarschijnlijkheid kan worden aangenomen dat het album “The Orchestrion Project” 21szą ontvangt – hoewel het album van het jaar kan worden genoemd kunnen ook profiteren album, “Without a Net” Wayne Shorter Quartet. Kan iemand anders meedoen aan deze race? Ik betwijfel het. Dat is de reden waarom prijzen hier worden verdeeld en ontvangen door de markt, niet door muziek, niet door artiesten. En de marktprognoses zijn al bekend – door sterren ondertekende contracten.
Momenteel maximaal een jaar
Dit jaar, het ontbreken van zelfs een nominatie voor Vijay Iyer uitgegeven door de Duitse ACT album, “Accelerando” – triomfantelijk in alle rankings staan open voor geïmproviseerde muziek – is een van de vele bewijzen dat de muziek is niet van belang voor de American Association of Phonographic.
Dit betekent niet dat artiesten als Pat Metheny, Chick Corea (beste solo voor de titelsong van het album “Hot House,” Esperanza Spalding (beste album van de jazz vocal voor “Radio Music Society”) of voorgedragen door ons naar de prijzen voor het jaar 2013 Wayne kortere zijn de makers van incompatibele hoogste lauweren. er zijn, is er geen twijfel over bestaan. Maar ook de resultaten van het onderzoek (en ja vrij conservatief) DownBeatu, en niet te vergeten het onderscheid critici die behoren tot de Jazz Journalist Asscociation tonen elk jaar talloze interessanter, meest originele, verfrissende verschijnselen komen elk jaar voor in het Amerikaanse jazzleven.
Hetzelfde geldt voor de onderscheidingen in andere categorieën. De meest interessante blijken de concurrentie te zijn: hoeveel beeldjes wint Beyoncé en hoeveel Taylor Swift? Zal Adele naar de overwinning reiken, ook al is het niet genomineerd? Wie zal meer geven en wie neemt de borst op? Dit muziekprijs zijn echter geen artistieke criteria, maar op zijn best, sport, hoewel dit waarschijnlijk een beetje een pathologisch probleem is.
Dit betekent niet dat we niet moeten genieten van de awards voor Anthony Witt en het Warschau Philharmonic voor de CD met muziek van Krzysztof Penderecki (de beste compendium van klassieke muziek voor het album “Penderecki: Fonogrammi; Horn Concerto, Partita; Het Wekken van Jacob; Anaklasis” ). Maestro had al 6 nominaties voor zijn eerdere opnames van muziek van Penderecki en Lutosławski. De pracht van deze en andere uitvoeringen wordt bevestigd door concerten over de hele wereld en talrijke prijzen in minder gepromote competities. Grammy is echter het bewijs dat Polen niet alleen geweldige muziek kunnen opnemen, maar het ook vakkundig kunnen promoten.
Muziekprijs voor …
Grammy toont ook op een bepaalde manier artistieke absurditeit rankings – het feit dat meer dan vereerd kunstenaars worden steeds op hen onderscheidend – in harde valuta van sponsors en televisierechten aan de kopers en relaties uit te zenden. Natuurlijk profiteert ook de hele celebrity-industrie hiervan. Vragen of de publieke opinie muziekprijs is meer geïnteresseerd in de 20e Metheny-beeldje-prijs of de resultaten van de beste Grammy-degressie, we laten het onbeantwoord.